Школа! Рідна моя школа! У стінах цієї школи я навчалась, починала педагогічну діяльність. 20 років працювала заступником з виховної роботи.
І ось - призначена директором школи!
З чого починати? До цього часу керівниками школи працювали лише чоловіки, а тут - жіночі руки! Чи зможу я?
Як зберегти традиції школи, не втратити здобутки моїх попередників і при цьому знайти свій шлях.
Потрібна команда однодумців, зацікавлених в успіху спільної справи, небайдужих до долі школи, команда, членам якої можна довіряти. Вибирати не довелося, нею стали цікаві, віддані роботі люди. Саме завдяки цьому відчувається рух уперед: визначена стратегія розвитку школи, налагоджено навчальний процес.
У спадок залишилися проблеми із опалювальною системою, яка перестала функціонувати і у школі, і у спортивному залі. Учні навчаються у дві зміни і лише в тих класах, де є грубки, цілий двоповерховий корпус при цьому пустує. А що важливіше може бути за здоров’я дітей! Приходиться звертатись по допомогу до районного відділу освіти. Віднеслись з розумінням. Вже морози не лякають нас, систему опалення відновлено. У школі затишно і привітно.
Відчуваю підтримку педколективу. Знаходжу стежину до місцевих підприємців, без яких не може функціонувати матеріальна база школи.
Зміна необхідна і в учнівському колективі. Не вистачає родзинки для творчої справи. Такою стає - відновлення роботи шкільного лісництва, яке функціонувало при Моївському лісництві ще багато років тому
Чому саме лісництво? Умови для цього всі сприятливі.
По – перше, це є найбільш ефективною формою залучення учнів до суспільно-корисної праці, підготовки до свідомого вибору професії,а також сприяє вихованню у школярів інтересу та любові до рідної природи шляхом практичної участі у збереженні та примноженні лісових багатств.
По – друге, знаходження на території села Моївського лісництва.
По – третє, це дає змогу не тільки виховувати в учнів любов до природи, а і змогу поповнювати матеріальну базу школи.
Шкільне лісництво – це творче об’єднання учнівської молоді, яке забезпечує її потреби в здобутті знань, умінь і навичок в галузі лісництва.
Дає змогу цілеспрямовано поєднувати екологічну освіту з вихованням в учнів правильних поглядів на взаємодію людини і природи
Моївське шкільне лісництво було організовано ще в 1972 році на базі Моївської середньої школи Могилів-Подільського району, відповідно з наказом № 215 від 20 липня 1972 року, по об’єднанню «Вінницяліс» та угодою між Моївською середньою школою і Моївським лісництвом.
Першу угоду про співпрацю шкільного лісництва і Моївського лісництва було складено лісничим Сінчишеним Михайлом Петровичем і директором школи Валовським Анатолієм Васильовичем. Керівником шкільного лісництва був вчитель біології Левандовський Василь Дмитрович. Але невдовзі із зміною керівництва школи лісництво перестало функціонувати. Пройшло багато років з того часу. Та думка про корисну справу мені не давала спокою. І от ми разом із лісничим Моївського лісництва Шаплавським Валерієм Григоровичем прийшли до взаємної згоди – шкільному лісництву бути.
В учнівському і педагогічному колективах ініціативу підтримано. Керівником шкільного лісництва наказом по школі призначено вчителя біології Діхтяр Тетяну Миколаївну. Роботу сплановано, обов’язки розподілено. Між дирекцією школи і лісництвом складено і затверджено угоду про співпрацю.
До шкільного лісництва входять учні 7-11 класів. Вищим органом учнівського самоврядування є рада шкільного лісництва в складі 10 чоловік, які виконують обов’язки голови і заступника голови ради, зоологів, лісників, майстрів лісу.
Директор Могилів – Подільського лісгоспу Іщук В.М. першим проявив ініціативу. Закуплено форму для координаційного штабу, оформлено кабінет. Завезено туї, ялівець козацький, самшитові кущі.
Я люблю свою школу, дітей , хочу працювати для них, створювати гарні умови для навчання, виявлення їх творчих здібностей, фізичного розвитку. Тепер у нас є всі умови і підстави для створення мальовничого куточка біля нашої школи. Раніше біля школи знаходились старі напіврозвалені приміщення, пустирі. Ми засадили їх берізками, алеями калини, горобини, липи.
На честь ювілею Моївської школи на площі 0,42 га посаджено шкільний парк. Перше дерево дуба червоного було посаджено головним лісничим Моївського лісництва Шаплавським В.Г. та випускниками школи різних років. Молоденький парк весною буяє зеленим різнобарв’ям, адже там красуються дерева різних листяних та хвойних порід, а саме: сосни звичайної, дуба червоного, обліпихи, горіха волоського, берези, клену гостролистого, ясену, горобини звичайної.
А на території школи посадили ландшафтно–парковий куточок із декоративних кущів самшиту, ялівцю, туй, а також дві красуні - голубі ялини, які особисто посадили лісничий Валерій Григорович Шаплавський та випускник нашої школи, а на даний час лісничий Рахнянського лісництва Василь Мокранський. Повертаються випускники минулих років до рідної школи і не впізнають її. Приємно вражені змінами.
За традицією при кожній ювілейній зустрічі появляється нова пам’ятна алея горобини, калини, лип, ялівцю, туй.
І ось 2009-2010 навчальний рік.
Проходить районний конкурс «На кращий благоустроєний навчальний заклад» в рамках Всеукраїнської акції «Зелений паросток майбутнього». Зайняли І місце. За призові кошти закупили і поновили огорожу школи.
Навколо школи ніби райський куточок , мов охоронці на варті, стоять наші туї. Кожного ранку, ідучи до школи, вітаюся з ними, ніби з живими. Навколо школи ми впоралися, хочеться змінити і темні коридори в приміщенні.
Де ж брати кошти?
Розраховуємо на власні сили. Взяли участь (три роки підряд) в обласному конкурсі по залісненню місцевості. Зайняли ІІ місце. На призові кошти закупили вагоночну панель, якою оздобили стіни вздовж коридорів школи, а також 15 комплектів парт і стільців для кабінету зарубіжної літератури. Не забули і про шкільну їдальню. Вона знаходиться у нас у напівпідвальному приміщенні, де мало світла, старі меблі, стіни облущуються. Із призового фонду замовила у Могилеві – Подільському 10 комплектів сучасних дерев’яних столів із стільцями, а районний відділ освіти допоміг із придбанням плитки для стін. Ось і зал у їдальні оновлено.
У цьому ж році я разом із головою ради шкільного лісництва Ладанюк Наталею взяла участь у засіданні круглого столу Вінницької обласної державної адміністрації з питань благоустрою, озеленення та перспектив на майбутнє.
2010 -2011навчальний рік.
Освітня концепція сучасної школи будується на духовності, інтелекті і здоров’ї. Їх гармонійне поєднання в щоденній навчально-виховній роботі допомагає реалізації завдань Школи сприяння здоров’ю, (наша школа є однією із опорних шкіл в районі) пріоритетними напрямками якої є збереження і зміцнення здоров’я учнів, формування навичок здорового способу життя, а головне – випуск фізично, психічно, соціально і духовно здорової особистості, здатної до творчої самореалізації у демократичному суспільстві.
Школа сприяння здоров’ю «Здорова планета» працює за напрямками: «Будь здоровим», «В здоровому тілі-здоровий дух», «Туризм – це здорово», «Зелені легені планети»(шкільне лісництво), «Здорове дозвілля». Значних успіхів досягнуто і у спорті, у в туризмі. Призові місця діти здобувають на змаганнях різних видів і у районі, і в області. Значних успіхів досягнуто у справі шкільного лісництва: це і активна участь у Всеукраїнській акції по посадці лісу «Майбутнє лісу - в твоїх руках», заготівля віників для зимуючих тварин, виготовлення шпаківень. На зароблені кошти закуплено музичну апаратуру, мікрофони.
У цьому ж навчальному році відбувся районний семінар директорів шкіл на базі нашої школи, на якому було презентовано роботу Школи сприяння здоров’ю за всіма напрямками.
«Той хто любить паростки кленові,
хто діброви молоді ростить,
той гідний людської любові
бо живе й працює для століть»
Так я з гордістю можу сказати про своїх педагогів та учнів.
Учні кожного року приймають участь у конкурсах на кращий твір та малюнок за темою «Людина та ліс». За результатом конкурсу займають призові місця та грошові премії. В МАН захищають цікаві творчі праці. Кожного року в обласних конкурсах займають призові місця за кращі навчально – дослідницькі ділянки та творчі проекти по шкільному лісництву. Результати науково-дослідницької роботи учні оформляють у вигляді рефератів, презентацій і представляють для захисту в регіональному відділенні МАН. Тематика досліджень найрізноманітніша:
- “Технологічні особливості розвитку дуба звичайного” (Сторож Наталя).
- “Вплив екологічних факторів на розвиток лісових рослин” (Ладанюк Наталя).
- “Рослинність лісу, їх значення в природі та житті людини” (Стрілецька Оксана).
- “Генетично модифіковані рослини” (Фірко Руслан).
- “Екологічне забруднення під час вивозки буряка Моївським цукровим заводом” (Рибчук Роман).
2011- 2013рр.
Відбувся в районі обласний екологічний семінар. Приймали учасників семінару і ми. Юні лісівники презентували роботу шкільного лісництва.
Полюбити рідну землю можна лише тоді, коли побачиш своїми очима її живу красу, красу полів, рік, гір. Тоді серце вбере до останньої краплини красу рідного краю і навічно вросте в нього корінням.
У написанні есе я зупинилась лише на одному з аспектів у своїй діяльності. Яке ж головне досягнення школи?... Бачити результат своєї праці!
Як говорить народна мудрість «Хто йде, той долає свій шлях…». Я ставлю завдання, які важливі сьогодні і будуть ще більш важливішими завтра, і шукаю шляхи їх вирішення.
В умовах недостатнього державного фінансування директор має брати на себе і таке важливе питання, як залучення позабюджетних коштів для вирішення господарчих проблем, покращення матеріально-технічної бази.
Саме налагоджена робота з місцевими підприємствами, з батьками, спільні проекти учнів та працівників школи, прозорість у фінансових питаннях дозволили провести поточний ремонт шкільного приміщення, замінити у шкільній котельні старий котел на сучасний «Карборобот», який працює на біопаливі, відремонтувати актовий та спортивний зали, вхід до школи, замінити частину вікон на енергозберігаючі, поповнити інформатичний кабінет сучасною комп’ютерною технікою, тим самим підвищити якість уроків, активізувати пізнавальну діяльність учнів.
І ось - призначена директором школи!
З чого починати? До цього часу керівниками школи працювали лише чоловіки, а тут - жіночі руки! Чи зможу я?
Як зберегти традиції школи, не втратити здобутки моїх попередників і при цьому знайти свій шлях.
Потрібна команда однодумців, зацікавлених в успіху спільної справи, небайдужих до долі школи, команда, членам якої можна довіряти. Вибирати не довелося, нею стали цікаві, віддані роботі люди. Саме завдяки цьому відчувається рух уперед: визначена стратегія розвитку школи, налагоджено навчальний процес.
У спадок залишилися проблеми із опалювальною системою, яка перестала функціонувати і у школі, і у спортивному залі. Учні навчаються у дві зміни і лише в тих класах, де є грубки, цілий двоповерховий корпус при цьому пустує. А що важливіше може бути за здоров’я дітей! Приходиться звертатись по допомогу до районного відділу освіти. Віднеслись з розумінням. Вже морози не лякають нас, систему опалення відновлено. У школі затишно і привітно.
Відчуваю підтримку педколективу. Знаходжу стежину до місцевих підприємців, без яких не може функціонувати матеріальна база школи.
Зміна необхідна і в учнівському колективі. Не вистачає родзинки для творчої справи. Такою стає - відновлення роботи шкільного лісництва, яке функціонувало при Моївському лісництві ще багато років тому
Чому саме лісництво? Умови для цього всі сприятливі.
По – перше, це є найбільш ефективною формою залучення учнів до суспільно-корисної праці, підготовки до свідомого вибору професії,а також сприяє вихованню у школярів інтересу та любові до рідної природи шляхом практичної участі у збереженні та примноженні лісових багатств.
По – друге, знаходження на території села Моївського лісництва.
По – третє, це дає змогу не тільки виховувати в учнів любов до природи, а і змогу поповнювати матеріальну базу школи.
Шкільне лісництво – це творче об’єднання учнівської молоді, яке забезпечує її потреби в здобутті знань, умінь і навичок в галузі лісництва.
Дає змогу цілеспрямовано поєднувати екологічну освіту з вихованням в учнів правильних поглядів на взаємодію людини і природи
Моївське шкільне лісництво було організовано ще в 1972 році на базі Моївської середньої школи Могилів-Подільського району, відповідно з наказом № 215 від 20 липня 1972 року, по об’єднанню «Вінницяліс» та угодою між Моївською середньою школою і Моївським лісництвом.
Першу угоду про співпрацю шкільного лісництва і Моївського лісництва було складено лісничим Сінчишеним Михайлом Петровичем і директором школи Валовським Анатолієм Васильовичем. Керівником шкільного лісництва був вчитель біології Левандовський Василь Дмитрович. Але невдовзі із зміною керівництва школи лісництво перестало функціонувати. Пройшло багато років з того часу. Та думка про корисну справу мені не давала спокою. І от ми разом із лісничим Моївського лісництва Шаплавським Валерієм Григоровичем прийшли до взаємної згоди – шкільному лісництву бути.
В учнівському і педагогічному колективах ініціативу підтримано. Керівником шкільного лісництва наказом по школі призначено вчителя біології Діхтяр Тетяну Миколаївну. Роботу сплановано, обов’язки розподілено. Між дирекцією школи і лісництвом складено і затверджено угоду про співпрацю.
До шкільного лісництва входять учні 7-11 класів. Вищим органом учнівського самоврядування є рада шкільного лісництва в складі 10 чоловік, які виконують обов’язки голови і заступника голови ради, зоологів, лісників, майстрів лісу.
Директор Могилів – Подільського лісгоспу Іщук В.М. першим проявив ініціативу. Закуплено форму для координаційного штабу, оформлено кабінет. Завезено туї, ялівець козацький, самшитові кущі.
Я люблю свою школу, дітей , хочу працювати для них, створювати гарні умови для навчання, виявлення їх творчих здібностей, фізичного розвитку. Тепер у нас є всі умови і підстави для створення мальовничого куточка біля нашої школи. Раніше біля школи знаходились старі напіврозвалені приміщення, пустирі. Ми засадили їх берізками, алеями калини, горобини, липи.
На честь ювілею Моївської школи на площі 0,42 га посаджено шкільний парк. Перше дерево дуба червоного було посаджено головним лісничим Моївського лісництва Шаплавським В.Г. та випускниками школи різних років. Молоденький парк весною буяє зеленим різнобарв’ям, адже там красуються дерева різних листяних та хвойних порід, а саме: сосни звичайної, дуба червоного, обліпихи, горіха волоського, берези, клену гостролистого, ясену, горобини звичайної.
А на території школи посадили ландшафтно–парковий куточок із декоративних кущів самшиту, ялівцю, туй, а також дві красуні - голубі ялини, які особисто посадили лісничий Валерій Григорович Шаплавський та випускник нашої школи, а на даний час лісничий Рахнянського лісництва Василь Мокранський. Повертаються випускники минулих років до рідної школи і не впізнають її. Приємно вражені змінами.
За традицією при кожній ювілейній зустрічі появляється нова пам’ятна алея горобини, калини, лип, ялівцю, туй.
І ось 2009-2010 навчальний рік.
Проходить районний конкурс «На кращий благоустроєний навчальний заклад» в рамках Всеукраїнської акції «Зелений паросток майбутнього». Зайняли І місце. За призові кошти закупили і поновили огорожу школи.
Навколо школи ніби райський куточок , мов охоронці на варті, стоять наші туї. Кожного ранку, ідучи до школи, вітаюся з ними, ніби з живими. Навколо школи ми впоралися, хочеться змінити і темні коридори в приміщенні.
Де ж брати кошти?
Розраховуємо на власні сили. Взяли участь (три роки підряд) в обласному конкурсі по залісненню місцевості. Зайняли ІІ місце. На призові кошти закупили вагоночну панель, якою оздобили стіни вздовж коридорів школи, а також 15 комплектів парт і стільців для кабінету зарубіжної літератури. Не забули і про шкільну їдальню. Вона знаходиться у нас у напівпідвальному приміщенні, де мало світла, старі меблі, стіни облущуються. Із призового фонду замовила у Могилеві – Подільському 10 комплектів сучасних дерев’яних столів із стільцями, а районний відділ освіти допоміг із придбанням плитки для стін. Ось і зал у їдальні оновлено.
У цьому ж році я разом із головою ради шкільного лісництва Ладанюк Наталею взяла участь у засіданні круглого столу Вінницької обласної державної адміністрації з питань благоустрою, озеленення та перспектив на майбутнє.
2010 -2011навчальний рік.
Освітня концепція сучасної школи будується на духовності, інтелекті і здоров’ї. Їх гармонійне поєднання в щоденній навчально-виховній роботі допомагає реалізації завдань Школи сприяння здоров’ю, (наша школа є однією із опорних шкіл в районі) пріоритетними напрямками якої є збереження і зміцнення здоров’я учнів, формування навичок здорового способу життя, а головне – випуск фізично, психічно, соціально і духовно здорової особистості, здатної до творчої самореалізації у демократичному суспільстві.
Школа сприяння здоров’ю «Здорова планета» працює за напрямками: «Будь здоровим», «В здоровому тілі-здоровий дух», «Туризм – це здорово», «Зелені легені планети»(шкільне лісництво), «Здорове дозвілля». Значних успіхів досягнуто і у спорті, у в туризмі. Призові місця діти здобувають на змаганнях різних видів і у районі, і в області. Значних успіхів досягнуто у справі шкільного лісництва: це і активна участь у Всеукраїнській акції по посадці лісу «Майбутнє лісу - в твоїх руках», заготівля віників для зимуючих тварин, виготовлення шпаківень. На зароблені кошти закуплено музичну апаратуру, мікрофони.
У цьому ж навчальному році відбувся районний семінар директорів шкіл на базі нашої школи, на якому було презентовано роботу Школи сприяння здоров’ю за всіма напрямками.
«Той хто любить паростки кленові,
хто діброви молоді ростить,
той гідний людської любові
бо живе й працює для століть»
Так я з гордістю можу сказати про своїх педагогів та учнів.
Учні кожного року приймають участь у конкурсах на кращий твір та малюнок за темою «Людина та ліс». За результатом конкурсу займають призові місця та грошові премії. В МАН захищають цікаві творчі праці. Кожного року в обласних конкурсах займають призові місця за кращі навчально – дослідницькі ділянки та творчі проекти по шкільному лісництву. Результати науково-дослідницької роботи учні оформляють у вигляді рефератів, презентацій і представляють для захисту в регіональному відділенні МАН. Тематика досліджень найрізноманітніша:
- “Технологічні особливості розвитку дуба звичайного” (Сторож Наталя).
- “Вплив екологічних факторів на розвиток лісових рослин” (Ладанюк Наталя).
- “Рослинність лісу, їх значення в природі та житті людини” (Стрілецька Оксана).
- “Генетично модифіковані рослини” (Фірко Руслан).
- “Екологічне забруднення під час вивозки буряка Моївським цукровим заводом” (Рибчук Роман).
2011- 2013рр.
Відбувся в районі обласний екологічний семінар. Приймали учасників семінару і ми. Юні лісівники презентували роботу шкільного лісництва.
Полюбити рідну землю можна лише тоді, коли побачиш своїми очима її живу красу, красу полів, рік, гір. Тоді серце вбере до останньої краплини красу рідного краю і навічно вросте в нього корінням.
У написанні есе я зупинилась лише на одному з аспектів у своїй діяльності. Яке ж головне досягнення школи?... Бачити результат своєї праці!
Як говорить народна мудрість «Хто йде, той долає свій шлях…». Я ставлю завдання, які важливі сьогодні і будуть ще більш важливішими завтра, і шукаю шляхи їх вирішення.
В умовах недостатнього державного фінансування директор має брати на себе і таке важливе питання, як залучення позабюджетних коштів для вирішення господарчих проблем, покращення матеріально-технічної бази.
Саме налагоджена робота з місцевими підприємствами, з батьками, спільні проекти учнів та працівників школи, прозорість у фінансових питаннях дозволили провести поточний ремонт шкільного приміщення, замінити у шкільній котельні старий котел на сучасний «Карборобот», який працює на біопаливі, відремонтувати актовий та спортивний зали, вхід до школи, замінити частину вікон на енергозберігаючі, поповнити інформатичний кабінет сучасною комп’ютерною технікою, тим самим підвищити якість уроків, активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий